Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Straipsniai

Kaip valgant suvartoti mažiau kalorijų?

2013-08-06

Valgykite mažiau smulkintą maistą – suvartosite mažiau kalorijų, teigia tyrimą atlikę mokslininkai. Suvalgytas maisto kiekis, trukmė ir sotumas priklauso nuo daugelio veiksnių, o juos žinant galima ir efektyviai reguliuoti svorį, ir mėgautis maistu.

Kaip valgant suvartoti mažiau kalorijų?

Ką suvalgome greičiau?

Tarptautinio Nestlé tyrimų instituto ir Olandijos Wageningen universiteto mokslininkai, norėdami išsiaiškinti, kas turi įtakos sotumo jausmui, iniciavo tyrimą.

Dalyvių buvo prašoma 5 dienas iš eilės suvalgyti po 50 g kiekvienos rūšies maisto (buvo analizuoti 35 maisto produktai – daržovės, mėsos gaminiai, patiekalai ir užkandžiai). Mokslininkai, stebėdami vaizdo įrašus, skaičiavo valgymo ir kramtymo greitį, vidutinį kąsnio dydį ir kąsnio kramtymo skaičių. Iš gautų rezultatų galima spręsti, kad smulkinto maisto (trintų morkų, pomidorų ar troškinio) yra suvartojama daugiau, nes jis valgomas greičiau, didesniais kąsniais ir mažiau kramtant.

Norėdami sužinoti, ar ilgiau kramtomas maistas skatina greitesnį sotumo jausmą, tyrimo dalyviams mokslininkai pateikė dvejopai paruošto patiekalo – pertrinto ir ne. Padažu pagardintus kepsnius su morkų ir bulvių garnyru savanoriai valgė neribotai tol, kol pasijuto sotūs. Rezultatai nustebino pačius tyrėjus: dalyviai, kurie valgė nesmulkintas daržoves ir kepsnį, suvartojo apie 10 % mažiau viso maisto, nei tie, kurie valgė smulkintą. Toks maistas suvalgytas apie 20 % greičiau.

Išanalizavus gautus rezultatus paaiškėjo, kad sotumo jausmas didėja tuomet, kai valgoma lėčiau, mažesniais kąsniais ir ilgiau kramtant. Vadinasi, taip valgant maisto ir kalorijų suvartojama mažiau.

Tyrėjus stebinantys valgymo skirtumai

Nestlé instituto mokslininkų pateiktose išvadose nurodoma, kad kąsnių skaičius, priklausomai nuo valgomo produkto, kurio tyrimo dalyviams buvo duota po 50 g  gali skirtis 6 kartus. Pavyzdžiui, neapdoroti pomidorai buvo suvalgyti vidutiniškai 5 kąsniais, o traškučiai – 33. O kramtymo skirtumai yra stulbinamai didesni. Pavyzdžiui, bulvių košę savanoriai kramtė 27, o tuos pačius traškučius – net 448 kartus.

Kurs pažangų maistą

Tyrimui vadovavusio Nestlé instituto mokslininko Ciarán Forde teigimu, pagrindinis šio tyrimo tikslas – padėti žmonėms kontroliuoti maisto suvartojimą. „Tyrimo metu įgytos žinios leis pagaminti skanesnio maisto, skatinančio greitesnį sotumo jausmą net suvartojus mažiau kalorijų“, – teigia jis.

Ariana Rastauskaitė

Korporatyvinių reikalų vadovė

 +370 68343414

 ariana.rastauskaite@lt.nestle.com

Dalintis:

Komentarai (0)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.