Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Straipsniai

Dar kartą apie miegą

2012-08-26

Yra faktų, kad miego metu pradeda dirbti hormonas atsakingas už organizmo jaunystę, mūsų kūnas atšąla ir ruošiasi naujai dienai, o be miego mes galime numirti nuo persivalgymo ir tiesiogine žodžio prasme – sudegtumėme. Taigi, marš miegoti!

Dar kartą apie miegą

Tačiau klausimas yra kur kas gilesnis – kaip išsimiegoti? Lyg ir išmiegi 6-8 valandas per dieną, ir pagalvė patogi, ir miegamajame nėra technikos, ir vis tiek prisižadini pavargęs. Ir taip kas rytą. O po pietų jau svajoji apie minkštą lovą ir dar minkštesnę pagalvę.

Nejaugi nėra būdų, kad miegas teiktų energijos? Juk pastebėjote, kad kuo ilgiau miegate, tuo daugiau norisi – ir vis tiek neišsimiegi, ir vis tiek nieko nespėji. Tik dar labiau tinginiauji.

Ką gi pataria psichologai ir gydytojai, kad miegas išties būtų sveikas, o prisižadinę mes jaustumėmės aktyvūs?

Ruošiame aplinką

Praleisime tą vietą, kur kalbama apie miegamojo spalvas. Tačiau yra keletą labai svarbių momentų, kurių nereikėtų ignoruoti.

- Miegamajame turi būti kuo mažiau technikos arba ji neturėtų būti šalia lovos.

- Pagalvė, lova ir patalynė turi būti patogios bei džiuginti jūsų akį.

- Miegamajame neturėtų būti per karšta ar per šalta, trūkti oro. Optimali temperatūra – 17 laipsnių šilumos.

- Pabandykite sukurti miego nuotaiką raminamųjų aromatų pagalba.

Rėžimas

Juk žinote, kad norint užmigdyti vaikus, reikia laikytis dienos režimo, ir tik tada miegas jam asocijuosis su poilsiu. Tačiau suaugę niekuo nesiskiria nuo vaikų, todėl labai svarbu ne tik išsirinkti tinkamą lovą, bet ir išmokti „persijungti“ iš darbo dienos į poilsį.

Kovojame su stresu. Stresas, baimė, nerimas – pagrindiniai miego priešai. Mes bijome pramiegoti, bijome nesuspėti, bijome... ir ko mes tik nebijome! Ir mažai kas gali atsijungti nuo savo baimių. Nemalonumai darbe ir namuose priverčia mus apie daug ką galvoti. Naktimis mes „sukame“ situacijas ir pokalbius. Stop! Mintims yra skirta diena. O naktį reikia miegoti. Pats geriausias būdas užmušti stresą – sportas, na ir dar seksas, žinoma. Tiesa, aktyviu sportu rekomenduojama užsiimti ne anksčiau nei 3 valandos iki miego, joga galima užsiimti valanda iki miego. Stresą ir įtampą mažina kvėpavimo pratimai.

Jokio alkoholio, sunkaus maisto ir cigarečių. Nikotinas, taip pat alkoholis tik įaudrina nervinę sistemą, todėl jūs gulatės miegoti, o smegenys ir širdis toliau dirba didelėmis apsukomis.

Jokio televizoriaus ir kompiuterio 1 valandą iki miego. O štai knyga arba seksas – tą jums patars ir gydytojai. Seksas vakare padeda užmigti, o ryte – prisižadinti ir visą dieną jaustis laimingais. Tik neskaitykite lovoje, ir jokiais būdais nedirbkite, nežiūrėkite televizoriaus ir nevalgykite.

Raminamoji vonia arba dušas. Tik neskubėkite. Tegul vanduo savaime jums pašalina įtampą, o mėgiamos priemonės tik pakels nuotaiką.

Per siaura pižama. Patikėkite, ir laisvo modelio naktinukai gali būti seksualūs. Be to, miego drabužiai turėtų būti ne per daug laisvi, kad juos nesipainiotumėte.

Viskam savo laikas. Kiekvienam žmogui reikia skirtingo laiko, kad jis pasijustų gerai. Žinoma, čia veikia daug faktorių. Kad suprastumėte, kiek laiko reikia jums, pasiaiškinkite miego ciklo teoriją. Yra nuomonė, kad 1 ciklą sudaro 90 minučių. Iš jų 65 minutės – paprasto miego ir 20 minučių gilaus miego plius 5 minutės greitojo miego, kuris pereina į kitą ciklą. Per šias 5 minutes bet koks dirgiklis – garsas, šūksnis, noras į tualetą ir pan. – padės jums prakusti. Prisižadinti greitojo miego metu – tai pats geriausias būdas pasijusti pailsėjusiu. Todėl statant žadintuvą, reiktų atsižvelgti į šiuos ciklus: įvertinkite kada jūs gulatės ir kada reikia keltis, paskaičiuokite kiek 90 minučių ciklų sudarys jūsų miegą, ir pagal tai užstatykite žadintuvą. Gulkitės miegoti 15 minučių anksčiau nuo pradedamo skaičiuoti laiko, arba statykite žadintuvą 15 minučių vėliau, jei skaičiuojate nuo tos pačios akimirkos kai atsigulėte.

Manoma, kad žmogui reikia miegoti po 8 valandas (ir čia kalbame apie nepertraukiamą miegą). Tačiau yra žmonių, kuriems užtenka ir 6 valandų. Tokiu atveju nors kartą per savaitę leiskite savo organizmui išties pailsėti – pamiegoti 8 valandas.

Grozioklubas.lt

Dalintis:

Komentarai (0)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.