Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Straipsniai

3 paneigti dietos mitai

2014-08-28

Visi, kas domisi sveika mityba ir dietomis, paprašyti išvardyti pagrindinius patarimus ketinantiems mesti svorį, be vargo prisimintų 3 taisykles: pusryčių praleisti – nevalia, po 18 valandos geriau neimti nė kąsnelio ir visą dieną valgyti dažnai, bet miniatiūrinėmis porcijomis. Ir tikriausiai nepaprastai nustebtų sužinoję: mokslas šias 3 aksiomas jau spėjo paneigti!

3 paneigti dietos mitai

Ar pusryčiai – tikrai būtini?

Valgymo laikas daugelyje dietų pernelyg sureikšminamas. Mokslininkai įrodė, kad nė vienas valgymas pats savaime nėra svarbesnis už kitus. Norint sulieknėti, vis dėlto svarbiausia yra tai, kiek kalorijų gauni su maistu ir kiek jų išeikvoji. Sveiki pusryčiai anaiptol negarantuoja, kad ir likusią dienos dalį rinksiesi tik sveiką ir nekaloringą maistą. O jei tik pabudusi apskritai nenori valgyti – tikrai nieko baisaus, kad pirmasis dienos patiekalas bus priešpiečiai ar pietūs. Be to, itin ankstyvi pusryčiai sukuria didesnį valgymo langą, todėl dienos eigoje valgysi ne rečiau, o galbūt net dažniau: jei sočiai pavalgei prieš išeidama į darbą, tai nereiškia, kad mažiau norėsi pietų ar vakarienės. Vos pakirdusi ryte nesijauti alkana? Tai ir nevalgyk, kur kas geriau lengvai užkąsti prieš pietus ir suvalgyti sočius pietus: taip sutaupysi kalorijų. O jei vis dėlto vos pabudus kamuoja alkis – pasimėgauk sveikais ir nekaloringais pusryčiais.

Kam save kankinti po 18 valandos?

Ir vėl galioja ta pati taisyklė: valgymo laikas nėra toks svarbus, kaip pabrėžiama daugelyje dietos patarimų. Italų mokslininkai atliko tyrimus ir palygino žmonių, metančių svorį, rezultatus – viena grupė savanorių daugiau valgydavo pirmoje dienos pusėje, kita – vakare. Abiejų grupių dalyviai suvartodavo vienodą kalorijų kiekį. Rezultatai parodė, kad svorio metimui valgymo laikas neturėjo jokios įtakos! Todėl jei tik nori – lepinkis naktipiečiais. Svarbiausia – nepersivalgyk!

Kodėl turėtum valgyti dažnai ir mažomis porcijomis?

Sunku patikėti, bet ši teorija gimė iš teiginio, jog valgymas – tai veikla, kuri taip pat skatina deginti kalorijas. O tam, kad įsijungtų virškinimo mechanizmas, sunaudojama daugiau energijos, nei tuo atveju, kai tą patį kiekį maisto virškinant vienu metu. Todėl norintiems sulieknėti rekomenduota valgyti dažniau, mažomis porcijomis. Bet ir šį mitą naujausi moksliniai tyrimai paneigia: pasak prancūzų mokslininkų, nėra jokių įrodymų, kad tą patį kalorijų kiekį suvartojant per 3 arba 6 kartus, skirtųsi jam virškinti sunaudojama energija. Taigi ir vėl rekomenduojama pasikliauti tuo, kas patogiau būtent tau: ar dienos eigoje dažnai užkandžiauti mažutėmis porcijomis, ar pavalgyti keletą kartų per dieną. Svarbiausia – neviršyk tau rekomenduojamos kalorijų normos.

Grozioklubas.lt

Dalintis:

Komentarai (1)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*
* Komentatore  2015-05-07
Nu bet jau cia totali nesamone, pirma pasidomekit po to rasykit :D 3 faktas tai is viso :D valgoma 4-5 kartus per diena MAZOMIS porcijomis, taip nejauciame alkio, jeigu ruosiates valgyt tiek kartu po DAUG tai savaime aisku kad storesit :D 2 faktas kaip ir teisingas, nebutina nevalgyt po 18 valandos, taciau antroje dienos puseje reikia rinktis lengvesni maista, ir nevalgyti 2h pries miega. Taip pat reiketu stengtis naktipieciu ATSISAKYTI, nes tai yra kalorijos, kuriu neisdeginsite, jeigu jauciates alkani pries miega, geriau suvalgykite koki vaisiu ar isgerkite stikline kefyro. 1 faktas - ryte nesinori valgyti vien todel, kad vakare pavalgote naktipiecius :D sveikam organizmui po 10h pertraukos tikrai norisi valgio. Be to, jei ryte vos atsikeles isgersi 1 stikline vandens (nuplausi skrandi) tikrai alki pajausi. Ir tai sveika.

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.