Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Straipsniai

Apetito kontrolė. Riebalų vartojimas

2011-08-21

Kalbant apie padidinta riebalų vartojimą tuo pačiu mažinant suvartojamų kalorijų bei angliavandenių kiekį rasime daug įvairių, skirtingų nuomonių dėl apetito ir alkio jausmo mažinimo.

Apetito kontrolė. Riebalų vartojimas
photl.com nuotr.

Vieni iš mūsų atsisakydami angliavandenių, tačiau padidindami riebalų kiekį maiste pradeda jausti teigiamus rezultatus alkio ir apetito mažinime, kiti kaip tik atvirkščiai pastebi priešingą reakciją. Padidintas riebalų kiekis praktiškai visada yra ilgai truksiančio sotumo jausmo garantas, kadangi riebus maistas daug ilgiau virškinamas skrandyje. Tačiau čia susiduriame su psichologiniu faktoriumi. Riebus maistas turi labai didelį kalorijų skaičių ir labai mažą bendrą masę, todėl skrandis praktiškai būna daug mažiau užpildytas nei valgant baltyminį ar angliavandenių prisotintą maistą (jeigu angliavandeniai tai ne vien cukrus ). Taigi jeigu jūs jaučiaties sotūs tik tada, kai jūsų skrandis iki pat „viršaus“ prikrautas maisto, tokiu atveju padidintas riebalų skaičius mityboje proporcingai mažinant bendra suvartojamų kalorijų skaičių tikrai ne jums.

Taip pat labai svarbią rolę vaidina ir tai, ar žmogus mėgsta riebų maistą, ar ne. Jeigu toks maistas nesuteikia malonumo, tai labai realu, kad po tam tikro laiko vėl panorėsite kažko, kas jums labai skanu ir ko labai norite, nors ir esate sotus, taigi vėl susiduriame su psichologiniu faktoriumi.

Tie, kurie nesusiduria su jokiais sunkumais didindami riebalų kiekį maiste, bendrai mažinant vartojamų angliavandenių bei kalorijų skaičių, gali ramiai pagalvoti ir apie kitą žingsnį, tai Katogeninė arba dar kitaip vadinama Anabolinė dieta. Šios dietos kertinis akmuo yra angliavandenių kiekio maiste sumažinimas praktiškai iki nulio. Žinoma paslėpti angliavandeniai bendram mitybos plane išliks tačiau jų kiekis neviršys 30-50 g per dieną. Ir praktiškai visos dienos normos kalorijos suvartojamas tik riebalų ir baltymų pagalba. Šios dietos pagalba pasieksite, kad pereinamuoju laikotarpiu, kuris trunka 1-2 savaites, organizmas persiorientuoja ir pradeda naudoti kaip pirminį energijos šaltinį ne angliavandenius, bet ketonus - medžiagas, kurios gaminamos deginant riebalus organizme. Vienas iš pagrindinių ketogeninės dietos privalumų yra tas, kad šios dietos metu cukraus lygis kraujyje nesvyruoja ir visada yra pastovus, ko neįmanoma pasiekti vartojant angliavandenius. Svyruojantis cukraus lygis kraujyje vėlgi daro nemaža įtaka ir alkio jausmui. Iš praktinių atsiliepimų galime drąsiai daryti išvadą, kad katogeninės dietos metu stipriai sumažėja alkio jausmas.

Labai svarbu sudarant mitybos planą pagal šį dietos modelį siekiant mažinti alkį ir apetitą yra pakankamas riebalų vartojimas, kadangi riebalai tiesiogiai atsakingi už ilgai išliekantį sotumą. Pakankamas riebalų kiekis dienos normoje turėtų būti 60-70 proc. viso dienos kalorijų skaičiaus. Atkreipkite dėmesį į tai, kad minėti procentai reiškia kalorijų skaičių, o ne riebalų kiekį gramais. Kadangi riebalai viename grame turi 9 kalorijas, o baltymai tik 4 kalorijas, katogeninei dietai galioja taisyklė vienam gramui suvartotų baltymų reiktų suvartoti ir vieną gramą riebalų.

Dalintis:

Komentarai (0)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.