Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Klausk specialisto Ieva Kuodienė

Ieva Kuodienė

Ieva Kuodienė

Dietų ir mitybos specialistė

Aprašymas

Esu dietų ir mitybos specialistė (Diet and Nutrition Advisor), studijavau Stonebridge Associated Colleges (UK).

Taip pat esu Holistikos terapeutų federacijos (H.T.F.) narė ir turiu Kauno kolegijos aukštojo mokslo diplomą.

Mano specializacija:

>Svorio reguliavimas.

>Mitybos terapija - gydymas maistu, gydomosios dietos.

>Visuomenės sveikatinimas - sveika mityba ir gyvensena.

>Šiuolaikinių maisto ruošimo technologijų taikymas.

Dabartinė veikla:

>Individualių mitybos planų sudarymas.

>Konsultacijos norintiems sulieknėti ir pagerinti savijautą.

>Specialiųjų (gydomųjų) dietų taikymas.

>Seminarai sveikos mitybos ir svorio reguliavimo tema.

>Sveikų ir skanių kulinarijos receptų sudarymas.

>Sveikos kulinarijos pamokos.

Asmeninis tinklapis: www.virtuvesragana.lt

Mane galite rasti ir Facebook: Virtuvės ragana

Dalintis:
  • Jūsų vardas*
  • Klausimas*
  • Nuotrauka
  • El. paštas

Klausimai

Karolina:

laba diena, ka manote apie grikiu ir kefyro/pasukų dietą? kaip manote, kokią dietą gali isbandyti paauglys (zinau, kad negalima tokio amziaus zmonem laikytis jokiu dietu, bet smalsumas nugali:))

Atsakymas:

Sveika, Karolina,
daugumoje atveju monodietos yra neefektyvios. Jų laikytis sunku, nes reikia valgyti vieną pagrindinį produktą, kuris ilgainiui atsibosta. Tokių dietų nagalima laikytis ilgą laiką, todėl svorio numetama nedaug ir neužilgo jis vėl grįžta. Smalsumas yra teigiamas bruožas jaunam žmogui. Smalsaukite apie mitybos piramidę ten rasite daug jums tinkamų mitybos rekomendacijų.

Rita:

Laba diena.Koks Jusu poziuris i dieta,pagal kraujo grupe?Ar tai veiksminga?

Atsakymas:

Sveika, Rita,
dieta pagal kraujo grupę neturi mokslinio pagrindimo. Kraujo grupė nedaro įtakos nei produktų įsisavinimui, nei svorio kitimui. Aš nerekomenduoju savarankiškai imtis eliminacinių dietų (tokių dietų, kurios riboja tam tikrų produktų vartojimą), nes galite pakenkti sveikatai.

Zaklina:

esu 175cm.ir sveriu tik 50kg. labai kudute!!!Buna dienu,kad saves nebekenciu!Kiek kartu ieskau kaip pastoreti?_kokiu budu,vis nerandu :-( gal jus ka patarsite???aciu.lauliu atsakymo.

Atsakymas:

Žaklina,
paskaitykite žemiau ir tikrai rasite ne vieną atsakymą į klausimą, kaip priaugti svorio. Nieko naujo ar konkretaus jums negaliu atsakyti, nes tiek mažinant svorį, tiek jį auginant reikia žinoti konkrečius duomenis ir išsiaiškinti daugelį konkrečių klausimų.

Živilė:

Sveiki! Labai greitai artėja vasara ir nežinau ką daryti.. Turiu gan didelę problemėlę. (Bent jau man taip atrodo) Visos kojos nuo skutimo(tikriausiai) išbertos spuogeliais, kuriuose įaugę plaukeliai. Man tik 17, taigi nenoriu eiti į grožio salonus. Ką patartumėte? Kaip labiau drėkinti kojų odą? Tepu jas kremu, dažnai maudausi, stengiuosi gerti kuo daugiau vandens.. Prašau, padėkite. Ką daryti, kad kojos būtų lygios ir gražios? Kokius maisto produktus rinktis?

Atsakymas:

Sveika, Živile,
negaliu Jums niekuo padėti, nes klausimas ne iš mano srities. Pasiteiraukite grožio specialistų, kad patartų jums tinkamą plaukelių šalinimo būdą ir odos priežiūrą.

tigra:

laba diena gal glėtumete man patart kaip numesti 15kg kad mano svoris būtu normalus?

Atsakymas:

Sveika, Tigra,
jums reikia laikytis ilgalaikės sumažinto kaloringumo dietos ir fiziškai judėti. Efektyviausias būdas sureguliuoti svorį yra asmeniškai sudarytas mitybos planas, o ypač jei jis suderintas su asmenine treniruočių programa.

Migle:

Sveriu 78kg mano ugis 1.70. Labai noreciau numesti bent 5kg. Gryname ore vaikstau apie 1.30min valgau mazomis porcijomis bet ir tai nepadeda. Pradedu nerimauti kad galiu tampi drucke. Prasau padekit man.

Atsakymas:

Sveika, Migle,
jei jūsų išvardintos priemonės nepadeda, vadinasi imatės ne tų priemonių. Vaikščioti gryname ore sveika, tačiau tai nėra aktyvi fizinė veikla, padedanti sudeginti kalorijų. Pabėgiokite, paminkite dviratį ar pažaiskite judrių žaidimų, kad jūsų pulsas padažnėtų ir pagilėtų kvėpavimas. Mažos porcijos dažnai priveda prie dažno ir menkaverčio valginėjimo, todėl stabilizuokite pagrindinius valgymus, nussistatykite jų laiką ir porcijas, o užkandžiams suvalgykite tik po vieną vaisių, nedidelį indelį jogurto ar šaukštą riešutų. Atsisakykite kepimo riebalų, saldžių gėrimų, saldumynų.

Neringa:

laba diena ,

Suzinojau , kad alaus mieles labai daug vitaminu turi , todel noriu issaiskinti viena dalyka. Namuose gaminu as pati duona ir naudoju jame taip pat mieles , ar kepant isnyksta visi vitaminai esanciu mielese ar islieka ?

Atsakymas:

Sveika, Neringa,
taip, mielės turi gausiai B grupės vitaminų, kepant duoną skyla apie 10-20%. Be to miltai taip pat papildo duonoje vitaminų ir mineralų kiekį. Kuo rupesnius miltus naudosite, tuo sveikesnė bus jūsų duona. Neskubinkite tešlos, gerai išminkykite ir leiskite jai išrūgti (geriausiai per naktį) tada duona bus lengviau virškinama.

Viktorija:

Ps geriu tikrai lbai daug skysciu, atsisakiau miltiniu produktu

Ačiū už klausimą, specialistas atsakys, kaip galėdamas greičiau!

Viktorija:

Sveiki, kaip ir visos čia sussirinkusios norėjau Jūsų paklausti, sergu hepatitu b, laikantis bent kokios dietos po keliu dienu pykina, nueinu pas daktare tai taip gaunu velniu, kad net nezinau ka ir daryti. Dėl savo ligos negaliu sedėti ant dietu, ka patartumete man daryti? labai daug pesčiom vaikštau, kartą į savaitę begioju, bet svoris nekrenta.... Sveriu 68, 8ugis 1.68

Atsakymas:

Sveika, Viktorija,
pykinimas ir gydytojos pastabos rodo, kad pasirenkate netinkamą dietą. Sergant hepatitu B jau ir taip privalote laikytis specialiosios dietos. Norint mesti svorį reikia specialiąją dietą suderinti su optimalia (sveika) mityba. Nerekomenduoju jums savarankiškai reguliuotis mitybos ar imtis kitų svorio mažinimo priemonių. Kreipkitės į specialistą, jis padės jums prisitaikyti tinkamą mitybą.

Simona:

Sveiki, zinau kad prisiziurint mityba reikia atsisakyti padazu ( kaip majonezo, keciupo ir t.t), o kaip yra su soju padazu i ta sarasa ieina ir jis? Ir kokiais dalykais tuos visus padazus pakeisti?

Atsakymas:

Sveika, Simona,
visi pirktiniai padažai turėtų būti vartojami retai ir saikingai. Vartodami padažus žmonės gauna užslėpto cukraus, riebalų ir cheminių maisto priedų. Juos vartojant dažnai viršijama bendra energijos norma, taip pat riebalų, druskos normos. Juos galima pakeisti naminiais padažais iš geros kokybės aliejaus, jogurto, natūralių prieskonių, citrinos ar kitokių sulčių. Padažus reikia vartoti saikingai, nes jų paskirtis tik paryškinti patiekalo skonį. Majonezą galima pakeisti natūralaus jogurto padažu. Paskaninkite jį citrinos sultimis, pipirais, krapais, galima įtarkuoti rauginto agurkėlio arba įtraiškyti česnako. Pomidorų padažą taip pat lengvai galima pagaminti susmulkinus pomidorus, įspaudus česnako ir pašlaksčius alyvų aliejumi (druskos pagal skonį). Jei turite laiko ir noro, padažus virkite iš sezoninių produktų ir konservuokite.

Zivile:

Laba diena
Mano problema , kad nuolatos jauciu alki.Nesvarbu ar pavalgius ar ne visuomet sis jausmas kankina.Jei tik siek tiek nusprendziu koreguoti savo mityba , t.y.mazinti porcijas valgyti daugiau darzoves ar vaisius , maudzia skrandi, galva.Prisivalgius, kaip pati manau, perdaug, jauciu sunkuma, spaudima, pilnuma pilve, taciau alkio jausmas neisnyksta.Jauciuosi del to labai blogai, nes vis su metais svoris dideja.Dabar man 35 metai.Svoris 59 ugis 1.59.Dar nera visai blogai, taciau baime susirgti kad ir cukralige, nes ja serga mama, mane labai vargina, o ir visuomet jaustis alkanai tikrai labai sunku.Todel manau nusprendziau ieskoti pagalbos.Prasau jusu isakyti savo nuomone apie mano situacija, net nezinau gal tiesiog jau laikas butu apsilankyti dietologo kabinete, atlikti konkrecius tyrimus ir pan.
Is anksto dekoju uz atsakyma.

Atsakymas:

Sveika, Živile,
Jūsų aprašyti simptomai rodo trūkumus mityboje. Taip pat pastebiu klaidingą požiūrį: jus kankita alkio jausmas, o jūs reaguojate mažindama porcijas. Reikėtų padidinti virškinimo krūvį, tačiau sumažinti kaloringumą, kad nesijaustumėte alkana ir nepriaugtumėte svorio. Jei blogai jaučiatės, turite mitybos problemų ir jau kuris laikas negalite jų pašalinti, vadinasi nedvejodama kreipkitės į specialistą. Kentėti ir nežinoti, kas su jumis vyksta labai sunku, o blogiausia, kad delsimas sukelia padarinių, kuriuos sunku pašalinti.

audra:

sveiki,man 28,pries 7menesius pagimdziau sveriu 74kg.ugis 1,68,niekada nebuvau liekna.kiek mazdaug tureciau sverti.jau menesi plaukioju baseine bet svoris nekrinta,maista valgau ivairu.ka daryti norint numesti siek tiek svorio.aciu

Atsakymas:

Sveika, Audra,
teoriškai turėtumėte sverti iki 71 kg (pagal ūgio ir svorio santykį). Stebėkite, kad jūsų racione netrūktų šviežių, vitaminingų produktų. Venkite saldžių kepinių, kitų saldumynų, riebių pieno ir mėsos gaminių. Neskubinkite svorio kritimo, jokiu būdu nebadaukite, nedarykite iškrovų ir nesilaikykite monodietų (vieno produkto). Dabar jūsų užduotis atstatyti organizmą po nėštumo ir gimdymo, žindymo (jei toks buvo). Laikykitės mitybos režimo ir venkite tuščio užkandžiavimo, geriau stenkitės sočiau ir maistingiau pavalgyti per pagrindinius valgymus.

AISTE:

Laba diena. Noreciau Jusu patarimo ir pagalbos. Mano buvo labai nereaguli mityba,gan per maza. Pradedu po truputi normaliai maitintis.Bet reiktu numesti kelis kilogramos,zinoma plius sporto pagalba.Jei pavyzdziui uzsisakyciau mitybos ir sporto programa.Mano organizmui butu pasikeitimas,nes nesu pratusi pvz valgyti 5 kartus i diena..buna kad pavalgau 1-2 kartus. Jei nera tokio apetito ka daryti?ar pasikeites toks rezimas pakels svori ..ar viskas susitvarkys ir kris ,tvarkysis sporto ir mitybos pagalba?labai aciu.Pagarbiai Aiste

Atsakymas:

Sveika, Aiste,
Pirmiausia jums reikia atstatyti medžiagų balansą po nereguliarios mitybos. Kvalifikuotas specialistas gali suderinti medžiagų gavimą su svorio metimu. Taip pat turi būti nustatyta bazinė medžiagų apykaita ir atitinkama kalorijų norma. Dėl pasikeitusio režimo svoris neaugs, o kristi gali, jei bus tinkamai sumažinta kalorijų norma.

Kotryna:

Sveiki, man yra 14 metų mano svoris 65 kg , o ūgis 1.61 labai norėčiau numesti bent 9 kg svorio nors iki vasaros tik nežinau kaip gal galetumete patarti ką man daryti nes į sporto kluba nera laiko eiti ir nežinau ką man daryti padekite ačiū : )

Atsakymas:

Sveika, Kotryna,
nereikėtų pačiai nusistatinėti terminų ir kilogramų. Stabilizuokite mitybos režimą: valgykite tris pagrindinius valgymus per dieną ir keletą nedidelių užkandukų tarpuose. Laikykitės mitybos piramidės rekomendacijų, kaip teisingai subalansuoti mitybą. Ir svoris savaime nusistovės toks, koks turėtų būti.
Vaikščioti į sporto klubą nebūtina. tačiau reikia reguliariai užsiimti fizine veikla. Žaiskite judriuosius žaidimus su draugais: tinklinį, futbolą, krepšinį ir pan. tinka ir pavienis sportavimas: važinėjimas dviračiu, bėgimas, mankšta ir pan. Ypač naudinga, jei ta veikla vyksta gryname ore.

Rutele:

Sveiki :) Norejau pasidometi konkrecia Jusu nuomone. Pradejau reguliariai sportuoti sporto saleja 5-6 kartus per savaite po 1 val. Mano ugis1.66m svoris 65kg. Riebaline mase 25%, vandens49% raumenu mases tiksliai nepamenu bet zymiai didesne nei riebaline. Man 24 metai. Dirbu stovima darba. Beja sportuoju pagal sudaryta programa. Noriu paryskinti raumenu tonusa ir sudeginti riebalus, suliekneti. Kas turetu buti mano maitinimosi racijone, ir mazdaug koki kaloriju kieki rekomenduotumete. Ka tureciau valguti pries ir po treniruotes. Labai dekinga uz Jusu specialistes atsakyma. Geros dienos :)

Atsakymas:

Sveika, Rutele,
Jums reikėtų pradėti nuo 1500-1400 kcal/dienai. Turėtumėte valgyti įvairių kruopų, iš miltinių produktų rinkitės viso grūdo dalių gaminius. Būtinai valgykite šviežių daržovių ir vaisių. Turėtumėte užtikrinti, kad jums netrūktų baltymų. Valgykite liesos mėsos: vištienos, kalakutienos, triušienos, įvairios žuvies, pieno produktų. Metant svorį svarbu atkreipti dėmesį į produktų riebumą ir paruošimo būdą. Rinkitės liesąją mėsos dalį, būtinai pašalinkite odas ir riebalus, nevoliokite produktų tešloje ar džiūvėsėliuose, nenaudokite pirktinio faršo ir nekepkite riebaluose. Pirkite mažo riebumo pieno produktus. Tačiau žuvis naudingesnė riebi, be to naudokite šalto spaudimo aliejų salotoms gaminti.
Kuo sočiau ir intensyviau pavalgote, tuo ilgiau užtruks virškinimas, todėl nereikėtų sportuoti iškart po pietų. Nepamirškite treniruotės metu ir po jos gerti vandens. Mano nuomone, po treniruotės labiausiai tinka skysto produkto porcija. Pvz: geriamas jogurtas, pasukos su keliais duoniukais, plaktas pieniškas kokteilis su uogomis. Labai svarbu nepasiduoti inercijai ir po treniruotės neprisikimšti bet ko, nekontroliuojant kiekio. Stabilizuokite savo maitinimosi režimą ir venkite "neplaninio" valgymo. Tai dažna kliūtis trukdanti sportuojantiems efektyviai kontroliuoti svorį.

ruta:

mano ugis 173 svoris 53 ,valgau daug galiu valgyti kiek noriu ,nes neina man i kuna niekas ka naudoti kad tureciau bent jau 5 kg daugiau aciu

Atsakymas:

Sveika, Ruta,
Padidinkite fizinį aktyvumą, kad sustiprintumėte raumenis. Atkreipkite dėmesį į išgeriamo vandens kiekį. Kasdien suvalgykite didelę lėkštę šviežių daržovių (iškart ar dalimis) ir porą vietinių vaisių. Užkandžiams rinkitės riešutų, pasmaližaukite medumi.

rima:

mano ugis 170 sveriu 90 kl ka daryti ? kokos dietos laikytis? didele problema nes negaliu vasara nusirenkti o i sporto kluba neiseina nuvykti. padekite!"!!!!!!

Atsakymas:

Sveika, Rima,
Jums reikėtų laikytis sumažinto kaloringumo dietos ir užsiimti jums tinkama fizine veikla. Esant nutukimui nederėtų mesti svorio savarankiškai. Su specialisto priežiūra lengviau išlaikysite motyvaciją, teisingai subalansuosite mitybą ir nerizikuosite sveikata.
Kreipkitės: dieta@virtuvesragana.lt

raminta:

sveiki man 18 metu as turiu gana didely ansvory sveriu net 90 kl valgau viska, gal sudarytumete man koke dieta? ir gal pasakytumele kiek per diena valgyti ir ka valgyti kat kuo greiceu numesceu svorio nes noriu sverti 60 kg tai nemazai reike numesti svorio sportuoti nelabai mekstu bet per diena padarau siektiek pratimu . ir gal kelis kokius pratimus galit pasakyt veiksmingeusius? labai dekinga

Atsakymas:

Sveika, Raminta,
dėl asmeninės dietos kreipkitės el. paštu dieta@virtuvesragana.lt
Pasiskaičiuokite, kiek kalorijų turite suvartoti per dieną, kad svoris kristų.
Naudokite paprastą buitinę formulę: Pageidaujamas svoris (jūsų - 60 kg) x 22=1320 kcal. Tai minimalus energijos poreikis.

Jekaterina:

Laba diena . turiu toki klausima. turejau cistos operacija ir po jos labai priaugau svori,dabar uzsirasiau i sporto kluba,ir noreciau pasiteirauti ka reiketu valgyti kad svoris kristu ?

Atsakymas:

Sveika, Jekaterina,
Tam, kad svoris mažėtų svarbiau tinkamai nustatyti dienos kalorijų normą. O racioną pasirinkti pagal sveikos mitybos rekomendacijas.
Pradėjus reguliariai sportuoti, dažnai jaučiamas padidėjęs apetitas. Laikykitės pastovaus mitybos režimo, taip užkirsite kelią nekontroliuojamam užkandžiavimui. Po treniruočių valandą - dvi nevalgykite, tik gerkite vandens.

Vitalija:

As esu 13 metu ugis 165cm ir sveriu 65kg ka man daryti darau kiekviena diena atsilenkimus, ka dar reikia daryti neisivaizduoju, kaip numesti bent 12-15 kg? patarkit as nezinau jau nervuojuos kaip nzn ir kas svarbiausia man neina greit numest :O

Atsakymas:

Sveika, Vitalija,
Greitas svorio metimas neefektyvus, nes riebalų masė "tirpsta" lėtai. Esant tokiam ūgio ir svorio santykiui, kaip jūsų, nėra reikalo nei nervintis nei skubėti.
Paprastai jųsų amžiaus jaunuoliai pirmąją dienos dalį praleidžia pamokose. Todėl jums būtini sveiki sotūs pusryčiai: pvz. košė ar kiaušiniai. Mokykloje turėtumėte suvalgyti du užkandžius: vaisių, jogurto, sumuštinį ir pan. Pietūs ir vakarienė valgoma antroje dienos pusėje. Jei norite sumažinti svorį pirmiausia atsisakykite "tuščių" kalorijų: bandelių, gazuotų, saldžių gėrimų, traškučių, pyragaičių, saldainių ir pan. Sočiau pavalgykite naminio šviežio maisto, kad nenorėtumėte užkandžiauti.

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.