Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Klausk specialisto Ieva Kuodienė

Ieva Kuodienė

Ieva Kuodienė

Dietų ir mitybos specialistė

Aprašymas

Esu dietų ir mitybos specialistė (Diet and Nutrition Advisor), studijavau Stonebridge Associated Colleges (UK).

Taip pat esu Holistikos terapeutų federacijos (H.T.F.) narė ir turiu Kauno kolegijos aukštojo mokslo diplomą.

Mano specializacija:

>Svorio reguliavimas.

>Mitybos terapija - gydymas maistu, gydomosios dietos.

>Visuomenės sveikatinimas - sveika mityba ir gyvensena.

>Šiuolaikinių maisto ruošimo technologijų taikymas.

Dabartinė veikla:

>Individualių mitybos planų sudarymas.

>Konsultacijos norintiems sulieknėti ir pagerinti savijautą.

>Specialiųjų (gydomųjų) dietų taikymas.

>Seminarai sveikos mitybos ir svorio reguliavimo tema.

>Sveikų ir skanių kulinarijos receptų sudarymas.

>Sveikos kulinarijos pamokos.

Asmeninis tinklapis: www.virtuvesragana.lt

Mane galite rasti ir Facebook: Virtuvės ragana

Dalintis:
  • Jūsų vardas*
  • Klausimas*
  • Nuotrauka
  • El. paštas

Klausimai

VARDAS:

Sveiki. Man 16, mano ugis 176-177cm, svoris 63kg, taciau krutine visai nedidele, ar pagal svori ji turetu buti didesne? Ir ar mano svoris normalus?

Atsakymas:

Laba diena,
jūsų kūno masės indeksas normalus. Krūtinė negali būti per maža, nes nėra normatyvų, kurie apibrėžtų, kokia turi būti atitinkamo ūgio/svorio/amžiaus moters krūtinė. Tai yra individualus rodiklis.

Rasa:

Sveiki. Gal galetumete pasiulyti sveikos mitybos valgiarasti dienai, (16 metu merginai)?

Atsakymas:

Sveika Rasa,
16 metų mergina turėtų per dieną suvalgyti apie 2400-2800 kcal. Meniu turi būti labai įvairus ir daugiakomponentis. Kad užtikrintumėte reikiamų medžiagų gavimą, turite būtinai sočiai papusryčiauti. Tinka: košės su įpjaustytu vaisiumi, kiaušiniai su grūdėta duona ir daržovėmis, lietiniai su varškės, vaisių įdarais ir pan. Į mokyklą reikėtų įsidėti užkandžių: riešutų, vaisių, sumuštinių, arba jei galite, per pertrauką nusipirkite duoniukų, sūrio lazdelių, jogurto. Grįžus iš mokyklos reikėtų suvalgyti mėsos patiekalą su ryžių/bulvių garnyru ir daržovėmis. Iki vakarienės užkrimsti vaisių, o vakarienei galite rinktis sriubą su duona, makaronus su daržovių-mėsos padažu, įvairius apkepus, daržovių troškinius, užkepėles.
Norint reguliuoti svorį, reikėtų iš savo mitybos pašalinti bulvių traškučius, saldintus, gazuotus gėrimus, bandeles, saldainius. Negalima praleidinėti valgymų, mažinti porcijų ar riboti racioną, nes tai gali sulėtinti jūsų medžiagų apykaitą ir pakenkti sveikatai.
Negaliu jums parašyti konkretaus valgiaraščio su produktų pavadinimais ir kiekiais, nes tai priklauso nuo asmeninių duomenų.

Sigita:

Sveiki. Turiu nemaža problema. Man 15metų, ūgis 173, o svoris 52. Iš pažiūros neatrodau labai plona, ir figūrą turiu. Bet pati jaučiuosi, lyg sverčiau permažai. Valgau tikrai nemažai(5-6kartus per dieną) ir beveik kasdien minu dviračio pedalus(apie 2km). Jau kurį laiką bandau priaugti svorio, bet man topadaryti nepavyksta, atvirkščiai, atrodo organizmas kolorijas išstumia lauk ir aš numečiau dar vienč kilogramą. Profesionalaus trenerio turėti negaliu, gyvenu valandą kelio nuo Vilniaus, o užsisakinėti programų irgi negaliu, visgi jos kainuoja nemažai. Ką patartumėte daryti?
Ačiū už atsakymą. :)

Atsakymas:

Sveika Sigita,
Pagal kūno masės indeksą, jūsų svoris per mažas, reikėtų sverti nuo 55 kg. Tačiau tai dar nereiškia, kad jums reikia reguliuoti svorį. Gali būti, kad turite greitą medžiagų apykaitą - vėliau tai gali būti didelis privalumas. Susirūpinti mityba reikėtų, jei jaučiate nuovargį, silpnumą, gausiai slenka plaukai, sunku susikoncentruoti, bėga kraujas iš nosies, nereguliariarus ciklas, tuštinimosi problemos ir panašiai.
Gerkite mineralinio vandens. Išmėginkite kompleksinę mitybą, t.y. valgykite po keletą patiekalų vieno valgymo metu, pvz. užkandį, pagrindinį patiekalą ir vaisinį desertą. Tai patogi mityba moksleiviams ir studentams, kurie ilgą dienos dalį būna ne namie ir neturi sąlygų kokybiškai pavalgyti.
Nebūtina samdyti trenerio ar užsisakyti brangias treniruotes. Judėkite taip, kaip jums patinka: važinėkite dviračiu, plaukiokite ežere, šokite pagal mėgstamą muziką. Spėju, kad vieną kilogramą greičiausiai numetėte per karščius, nes netekote skysčių.

me:

pakeiciau mitybos iprocius, nebevalgau is nuobodulio ir nebetikrinu ar neatsirado ko nors naujo saldytuve, valgau 3 kartus (alkana tarp valgymu nesijauciu) per diena tokio dydzio porcijomis kaip pvz 1 sumustinis (o juos bevalgau retai) , ismeciau is raciono kebabus, picas, koldunus, saldumynus ir pan, valgau daugiau darzoviu, megstu darzoviu sriuba. taciau... per menesi tokios mitybos nukrito tik 1kg :( mano ugis 175, svoris 75, 21 metai. gal ka ne taip darau?

Atsakymas:

Labas,
Vieno sumuštinio dydžio porcija yra per mažai, ypač jei valgote 3 kartus per dieną. Reikėtų valgyti apie 300-500 g. porcijomis. Valgykite grūdinių produktų: pusryčiams košes, pietums ryžių, grikių, visagrūdžių makaronų garnyrą. Nepamirškite liesos mėsos ir žuvies. Žinoma, daržovės, daržovių sriuba, daržovių užkepėlės labai gerai.
Tęskite sveiką mitybą ir svoris po truputį kris. Fiziškai judant svoris krenta lengviau ir greičiau.

Saule:

Kaip jau sakiau man 13 metu, mano ugis yra 166cm ir sveriu 59kg. Butinai gersiu daug vandens! Aciu uz patarimus!!:)

Atsakymas:

Saule,
jūsų svoris normalus. 50 kg jau būtų per mažai (pagal kūno masės indeksą).

Saule:

Sveiki! Man yra 13 metu ir as sveriu 59 ar cia normalu? As noreciau sverti 50kg. Nes ir ant pilvo yra riebaliuku ir ant koju , kaip einu ten dreba viskas.. :( Kaip patartumete atsikratyti siek tiek svorio? :)

Atsakymas:

Sveika Saule,
Norint žinoti, ar svoris normalus, reikia suskaičiuoti ūgio ir svorio santykį. Riebalai žmogui būtini, kad organizmas normaliai funkcionuotų. Jūsų amžiaus žmonių fiziniai duomenys nėra pilnai susiformavę, todėl gali atrodyti, kad kūnas dreba. Stebėkite savo laikyseną, įpraskite vaikščioti išsitiesusi ir pasitempusi. Tam labai padeda sportas, šokiai, judrūs žaidimai. Gerkite daugiau vandens.

Kamile:

Labas Ieva,
Man 19 metu, visa laika sveriau 48-50 kg. Bet per siuos metus patyriau daug streso todel priaugau iki 56 kg. ir niekaip negaliu ju atsikratyti. Zinau, kad pagal visus KMI skaiciuokles tai normalu, taciau as jauciuosi sunki, nuolatos issiputusi.Noriu atgaut buvusia savo forma,tad jei galit,padekit. Beje, nezinau ar tai svarbu, bet jau kelerius metus esu vegetare.

Atsakymas:

Sveika Kamile,
Suprantu, kad priaugusi 6-8 kg nesijaučiate gerai, nes išėjote iš savo įprasto svorio ribų. Kol kas nieko konkretaus jums negaliu pasakyti, nes reikia daugiau jūsų duomenų. Padėti galiu tik dirbdama su jumis individualiai. Jei to pageidausite, parašykite el. laišką.

Lena:

Laba diena,patarkit ką nė taip darau,man nekrenta svoris.Naudoju kontraceptine spiralė po jos aš priaugau 20kg,sportoju kiekviena diena,valgau beveik tokiu pačiu laiku,ryte nepusriciauju o vakare apetitas be saiko,maisto nederinu.

Atsakymas:

Sveika Lena,
Jei ryte sveikai papusryčiautumėte, vakare nekankintų nevaldomas apetitas. Dėl kontraceptinių priemonių svoris padidėja keliais kilogramais, visa kita yra neteisingos mitybos priežastis.

Simona:

Sveiki, noreciau pasidometi apie geriama moteriska proteina (milteliu pavidalu). Kas juos turetu gerti, kaip, kokia ju nauda ir zala merginai, kaip juos derinti su sportu ar galima juos gerti ir nesportuojant?

Atsakymas:

Sveika Simona,
Mano požiūriu, visas reikalingas medžiagas žmogus turi gauti su maistu. Proteinas yra baltymai, kurio gauname valgydami mėsą, žuvį, kiaušinius, pieno produktus ir daugelį kitų maisto produktų. Su maistu gaunami baltymai yra natūraliaus pavidalo, todėl puikiai įsisavinami.

...:

Laba diena, naudoju alaus mielių tabletes skaičiau, kad sveiki plaukai tampa,stipresni, greičiau auga ir pnš. ir kad spuogai nyks. Jau antra sau pakeli nupirkau ir spuogu kaip tik padaugėjo, anksčiau būdavo ~3/4 o dabar ~15 ką daryt?, alergijos tikrai nėra nuo mielių. O baigt jų tikrai nenoriu,nes neseniai tik nupirkau tik 14 išgėriau iš 250.

Atsakymas:

Laba diena,
nutraukite alaus mielių vartojimą ir pasirodykite gydytojui. Nepirkite papildų nepasitarę su specialistu, taip išvengsite pinigų švaistymo.

Leta:

Sveiki, ar valgydama kviečių dribsnius pavyks numesti nereikalingus kilogramus? Valgau juos su sojų pienu. Taip pat, girdėjau, kad geriant kavą tirpsta riebalai, nes joje yra kofeino, ar tai tiesa?

Atsakymas:

Sveika Leta,
nėra tokių produktų nuo kurių kristų svoris ar tirptų riebalai. Svoris mažėja, jei suvartojate mažiau kalorijų nei išnaudojate. Grūdiniai produktai turi skaidulų, kurios suteikia sotumo jausmą, padeda išlaikyti skysčių pusiausvyrą ir neturi kalorijų. Todėl teigiama, kad skaidulingi produktai padeda numesti svorio. Galite valgyti kviečių, avižų dribsnius, grikius, ruduosius ryžius - efektas bus panašus. Tačiau nerekomenduoju laikytis monodietos ir valgyti tik kviečių dribsnius.
Kava riebalų netirpdina, o išvaro iš organizmo skysčius. Tai nepalankus lieknėjimui efektas, todėl kavą vartokite saikingai.

Auguste 14m.:

Sveiki, man14m. mano voris 32. Kaip galeciau priaugti daug svorio? Valgau daug ,bet nezinau ka daryt, nes svoris nekinta. Aciu.

Atsakymas:

Sveika Auguste,
Valgykite pieno produktų, mėsos, žuvies, kiaušinių, medaus (jei nesate alergiška). Daugiau būkite gryname ore ir užsiimkite mėgstamu sportu. Gerkite vandens, natūralių sulčių, uogų morso ir valgykite šviežių vaisių, uogų ir daržovių.
Nepamirškite reguliariai apsilankyti pas gydytoją, atlikti kraujo tyrimus. Jei žinosite mažo svorio priežastį, bus lengviau spręsti problemą.

Irma:

Trejus metus gėriau netinkamus kontraceptikus (ginekologė nenorėjo keisti į kitus), tad priaugau beveik 10 kg. Apsilankius pas kitą ginekologę, buvo pakeistos kotraceptinės tabletės bei pati daktarė pasakė, jog senieji KT kaupia vandenį (skysčius) organizme. Jaučiuosi išsipūtusi - rankos ir kojos suapvalėjo. Galbūt galite patarti kaip būtų galima pašalinti skysčius iš organizmo?

Atsakymas:

Sveika Irma,
pasirinkus tinkamą kontracepciją, skysčiai normalizuosis savaime, nereikia jų specialiai "mesti". Nepamirškite dažniau atsigerti, kad vanduo jūsų organizme virstų apytakiniu, o ne kaupiamu.
Vartokite daugiau visagrūdžių produktų: viso grūdo makaronų, duonos, valgykite rudųjų ryžių. Šiuo sezonu mėgaukitės šviežiomis bulvėmis; geriausiai jas virti nepjaustytas ir su odele.

Loreta:

Sveiki, noriu paklausti kokios dietos galeciau laikytis vasara , noredama suliekneti nesilaikant griezto rezimo. Mano ugis 176cm, o svoris 85kg.

Atsakymas:

Sveika Loreta,
pastovus mitybos rėžimas akcentuojamas svorio reguliavime. Tai reiškia, kad turėtumėte valgyti kasdien panašiu metu, paros laikui būdingą maistą ir nepraleidinėti valgymų. Išlaikykite 4-5 valandų tarpus tarp pagrindinių valgymų. Pasirinkite tinkamą porcijos dydį. Maisto kiekis turi duoti sotumo jausmą, bet ne pilnumo. Praalkusi užkąskite vaisių, uogų. Energijos turi užtekti iki kito valgymo, tačiau prieš pradėdama valgyti turite pasijusti alkana.

Kamile:

Ko reiketų atsisakyti, kad nepūstų pilvo? Ačiū.

Atsakymas:

Sveika Kamile,
pirmiausiai reikėtų atsisakyti ilgo sėdėjimo ir daugiau judėti - vaikščioti. Netinka kramtyti kramtomąją gumą, gerti gazuotus gėrimus. Saldumynai taip pat skatina dujų susidarymą.
Ankštiniai, kopūstai, obuoliai, svogūnai, bulvės laikomi produktais, kurie skatina pilvo pūtimą, tačiau sveikai ir subalansuotai maitinantis jie nesukelia didelių problemų. Ir dažniausiai nėra varginančio pilvo pūtimo priežastis.

Sandra:

Laba diena turiu bėdą daugiau pavalgius būna pilvas išsipūtęs, jei labai mažai valgau tai normaliai. Gal reikėtų kokių produktų atsisakyti ar daugiau vartoti, kad greičiau virškintų?

Atsakymas:

Sveika Sandra,
Valgykite neskubėdama ir mažesnėmis porcijomis. Išbandykite maisto sluoksniavimą: pirmiau suvalgomas lengvesnis maistas pvz. šviežios daržovės, paskui garnyras: bulvės, ryžiai, o paskiausiai mėsa, žuvis. Kurį laiką ribokite maistą kuris pagamintas iš gausaus komponentų kiekio ir viskas susimaišę vienoje porcijoje: troškiniai, sriubos.

Ina:

Sveiki, norėjau paklausti, ar yra koks nors būdas, maisto produktai, kurių turėčiau atsisakyti ar kaip tik vartoti, riebalai nesikauptų ant šlaunų ir klubų? Nes visa kita, atrodo, būtų šaunu, tačiau šios vietos pernelyg stambios. Dėkui už atsakymą :)

Atsakymas:

Sveika Ina,
pamėginkite vietoj rafinuotų miltų įsivesti rupius visagrūdžius. Vietoj batono rinkitės keliagrūdę duoną. Blynus kepkite iš rupių viso grūdo miltų, vietoj džiūvėsėlių mėsos ar žuvies kepsnelius apvoliokite sėlenose. Vietoje saldžių pyragų ir bandelių mėgaukitės uogų, vaisių žele.

Greta:

Sveiki, man 17 metų, ūis 1,61 cm, svoris 58 kg, noreciau laikytis dietos, bet man trūksta valios, negaliu atsisakyti saldumynų,maistą valgau tada kada noriu , dažnai persivalgau. kaip reikia save priversti mažiau valgyti? gal yra kokia dieta, kur nereikėtų daug savęs kankinti? norėčiau atsikratyti 6 kg, ir sumažinti pilvo bei šlaunų riebalus. ačiū už atsakymą.

Atsakymas:

Sveika Greta,
Jums nereikia mažiau valgyti. Griežta apribojanti dieta gali pakenkti jūsų medžiagų apykaitai. Valgykite reguliariai ir iki soties, rinkitės paukštienos, žuvies kiaušinių, kruopų patiekalus, daržovių salotas ir natūralius vaisių desertus. Sočiai pavalgiusi naudingo maisto nejausite potraukio saldumynams, kaloringiems užkandžiams.
Tai didžiausias ir neteisingiausias mitas, kad norint sureguliuoti svorį reikia nuolat save riboti ir kankintis.

Jovita:

sveiki,esu 20-metė mergina. ūgis 175,svoris 57,kaip suprantu mano svoris per mažas. Vargina celiulitas,kaip man jo atsikratyt?kokie maisto produktai ji skatina ir kokie naikina?na svosio metimas man nepadės jo atsikratyti,nes nebeturiu nuo kur ir mesti kilogramų.ačiū už atsakyma

Atsakymas:

Sveika Jovita,
Jums netinka jokie konservuoti produktai, rūkyti gaminiai, gazuoti gėrimai, alkoholis. Reikia vengti cheminių maisto priedų ir valgyti kuo natūralesnį maistą. Gerkite daug vandens, žaliosios arbatos.
Šiuo metu skanaukite naminius uogų šerbetus, morsus. Išnaudokite sezoną pasisemti vitaminų ir mineralų iš šviežių kopūstų, pomidorų, agurkų. Šviežios bulvės taip pat tinka. Vėliau įsiveskite į mitybą arbūzus, abrikosus, obuolius. Nuolatinėje mityboje turėtų dominuoti riebi žuvis, visagrūdžiai gaminiai, brokoliai, svogūnai. Patiekalus gardinkite pipirais, česnakais, petražolėmis, ciberžole, o druskos turėtų būti mažiau.

Viktorija:

Sveiki, man 17 metų, ūgis - 164, svoris - 46. Gyvenu normalų, aktyvų gyvenimą, žinoma vasarą judu šiek tiek mažiau. Šeimos gydytoja sakė, kad svoris per mažas (žinoma ir pati tai suprantu), labai norėčiau priaugti bent 8 kg, tačiau kaip? gal galėtumėte patarti ką daryti?

Atsakymas:

Sveika Viktorija,
Jūsų svoris su amžiumi dar gali keistis. Svarbiausia - būti sveikai, žvaliai jaustis.
Šiuo metu mėgaukitės šviežiomis uogomis ir vaisiais, kitais sezonais - jogurtu, medumi, riešutais, džiovintais vaisiais. Reguliariai valgykite tris sočius kompleksinius valgymus (pusryčius, pietus, vakarienę) ir tarpuose užkąskite mėgstamų užkandžių. Daugiau būkite gryname ore ir susiraskite patinkančią sportinę veiklą.

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.