Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Grožis

Hiperaktyvi šlapimo pūslė - koks maistas aštrina simptomus?

2014-02-03

Padažnėjusio šlapinimosi priežasčių gali būti daug, o pirmiausia tai - infekcijos, peršalimai, organizmo nusilpimas arba valgiaraščio nuodėmės. Kokie maisto produktai ir gėrimai provokuoja dažnesnį lankymąsi tualete?

Hiperaktyvi šlapimo pūslė - koks maistas aštrina simptomus?

Per daug skysčių. Palaikyti skysčių pusiausvyrą organizme būtina, ir kiekvienam suaugusiam žmogui rekomenduojama per dieną išgerti ne mažiau kaip 2 litrus skysčių. Tačiau gerti pernelyg daug vandens ar bet kokio kito skysčio - vadinasi, dažniau lakstyti į tualetą. Ypač daug reikšmės išgertų skysčių kiekis turi žmonėms, turintiems hiperaktyvią šlapimo pūslę. Jei tai - jūsų atvejis, pasikonsultuokite su gydytojų, kokį kiekį skysčių per dieną turėtumėte išgerti jūs.

Per mažai skysčių. Mąstant logiškai, kuo mažiau suvartojate skysčių, tuo rečiau vaikštote į tualetą. Tačiau tokia strategija gali turėti ir nemalonių šalutinių reiškinių - pavyzdžiui, šlapimo pūslės sudirgimą. Naujausi moksliniai tyrimai rodo, kad galite išgerti ir kiek mažiau nei 2 litrus skysčių per dieną nepadarydama žalos savo organizmui. Bet gerti vis dėlto reikia. Kiek? Jei jums svarbu riboti skysčius - galite išgerti apie 1,5 litro per parą. Kitą dalį skysčių organizmas pasisavins iš maisto.

Alkoholis. Alus, vynas, brendis - bet kokio stiprumo alkoholiniai gėrimai skatina skysčių pasišalinimą iš organizmo. Be abejo, skysčiai šalinasi daugiausia šlapimo takais. Alkoholis taip pat slopina smegenų signalą, duodantį ženklą atlaisvinti šlapimo pūslę reikiamu laiku, taigi į tualetą prisireikia ne tik dažniau, bet ir ūmiau.

Kava, arbata, energiniai gėrimai. Kofeinas stimuliuoja šlapimo pūslę ir veikia kaip šlapimą varantis preparatas. Vartojant mažiau gėrimų su kofeinu hiperaktyvios šlapimo pūslės sukeliami simptomai turėtų susilpnėti. Jei jums sunku atsisakyti kavos ar arbatos, rinkitės kavą be kofeino, arbatą - vaisių (tik ne citrusinių!), žolelių.

Šokolade taip pat yra kofeino. Šokoladas - dar vienas kofeino šaltinis. Deja, šokolado be kofeino nebūna. Negalite šio skanėsto atsisakyti? Ką gi, bent jau lepinkitės juo rečiau, ir jokiu būdu ne prieš miegą.

Citrusiniai vaisiai ir sultys. Citrusiniai vaisiai - apelsinai, greipfrutai, citrinos, laimai, taip pat iš jų spaustos sultys turi rūgščių, kurios dirgina šlapimo pūslę ir prisideda prie šlapimo nelaikymo. Pamėginkite šių vaisių ir jų sulčių vartoti mažiau, venkite kitų rūgščių produktų.

Ananasas. Jei jūsų šlapimo pūslė - hiperaktyvi, ananasais geriau nepiktnaudžiauti. Ananasuose, kaip ir citrusiniuose vaisiuose, yra rūgščių. Jei norite savo patiekalams įpūsti Karibų dvasios, gardinkite juos ne ananasais, o kokoso drožlėmis.

Pomidorai. Pomidorai taip pat priklauso rūgščių produktų kategorijai, taigi jie irgi gali sukelti šlapimo nelaikymą. Deja, tokį poveikį sukelia ne tik šviežios daržovės, bet ir pomidorų sultys, padažai, kečiupas.

Spanguolės ir spanguolių sultys. Spanguolės efektyviai užkerta kelią šlapimo pūslės ir šlapimo takų infekcijoms. Tačiau kadangi šiose uogose taip pat daug rūgščių, hiperaktyvios šlapimo pūslės problemos gali paūmėti.

Gazuoti gėrimai. Jie gali sukelti jautrios šlapimo pūslės sudirgimą. Taigi jei jūsų šlapimo pūslė hiperaktyvi, maksimaliai apribokite gazuotų gėrimų vartojimą - tai galioja tiek vaisvandeniams, tiek alkoholiniams gėrimams.

Aštrus maistas. Į aštrų maistą reaguoja ne tik jūsų skonio receptoriai, bet ir šlapimo pūslė. Tiesa, tai nereiškia, kad jūs turėtumėte valgyti tik prėską maistą. Viskas priklauso nuo to, kiek aštraus maisto jūs galite suvalgyti, kad nepadažnėtų noras šlapintis. Visi žmonės skirtingi, todėl jei mėgstate aštrius patiekalus - nustatykite savo normą.

Saldikliai. Cukrus, medus ir dirbtiniai saldikliai taip pat gali paskatinti norą šlapintis, todėl vartokite jų mažiau. Tiesa, čia taip pat reikėtų paieškoti individualios normos - kiek saldėsių jūsų organizmas toleruoja neragindamas dažniau lakstyti į tualetą?

Bananai, vynuogės, obuoliai. Šie vaisiai, kaip ir citrusiniai, gali būti dažnesnio šlapinimosi priežastimi. Atidžiai stebėkite savo pojūčius ir tyrinėkite, kurie produktai jus labiausiai dirgina. Jei įtariate, kad diskomfortą keliančių simptomų priežastis - bananai, vynuogės ir obuoliai, kurį laiką liaukitės juos valgiusi, o paskui pradėkite ragauti nedidelėmis porcijomis.

Džiovintos slyvos. Jos padeda apsisaugoti nuo vidurių užkietėjimo, kurį dažnai sukelia hiperaktyvios šlapimo pūslės gydymas. Tačiau tuo pat metu džiovinti vaisiai gali dirginti ir pačią šlapimo pūslę. Taigi tam, kad išvengtumėte žarnyno veiklos sutrikimų, vartokite daugiau kitų ląstelienos turinčių produktų.

Padažai. Daugumoje padažų yra rūgšties arba kitų šlapimo pūslę dirginančių produktų, todėl jais maistą gardinkite itin atsargiai. Garstyčios, sojų padažas, actas, aštrūs padažai, kečiupas, majonezas - visa tai gali provokuoti nemalonius simptomus.

Perdirbti produktai. Šiai kategorijai priskiriamas maistas, kuriame gausu aromatizatorių, konservantų, kitų sintetinių priedų. Natrio gliutamatas, benzilo spiritas ir netgi citrinos rūgštis gali paveikti jūsų šlapinimosi dažnumą. Kad to nenutiktų, prieš įsigydama produktą atidžiai perskaitykite jo etiketę. Dar vienas geras būdas kontroliuoti tai, ką valgote - kuo dažniau maistą gaminti namuose. Naudokite ekologiškus vaisius, daržoves.

Subalansuota taktika. Tarkim, pusryčiams jūs išgeriate kavos, vėliau suvalgote gabalėlį šokolado, per pietus pasimėgaujate taure vyno ir užsisakote ką nors iš meksikiečių virtuvės. Visa tai skanu, tačiau ar jūsų neerzina pojūčiai po to? Pasistenkite, kad jūsų valgiaraštis nebūtų sudarytas vien iš produktų, kurie ne į naudą jūsų šlapimo pūslei. Viena-kita nuodėmė - veikiausiai nieko baisaus. Tačiau piktnaudžiauti jums - nevalia.

Vaistai. Vaistai - ne maistas ir ne gėrimai, tačiau kai kurie jų taip pat gali sukelti hiperaktyvios šlapimo pūslės simptomus. Pavyzdžiui, vaistai kraujospūdžiui reguliuoti, diuretikai, antidepresantai. Dėl vaistų, sukeliančių tokį šalutinį poveikį, vartojimo būtinai pasitarkite su gydytoju arba vaistininku.

Ką daryti? Būtina ne tik subalansuoti savo tvarkaraščius, bet ir daryti dubens raumenų mankštas naudojantis priemonėmis, tokiomis kaip vaginaliniai kamuoliukai, vaginaliniai konusai, ar elektriniais treniruokliais.

Grozioklubas.lt ir Kegel8.lt

Dalintis:

Komentarai (0)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.