Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Grožis

Žiemos kilogramai: kodėl atšalus orams auga svoris?

2014-03-18

Fiziologai paskaičiavo: šaltuoju sezonu vidutinis statistinis žmogus priauga 2-5 kilogramus. Toks reiškinys turi ir savų priežasčių.

Žiemos kilogramai: kodėl atšalus orams auga svoris?

> Ilgos naktys, trumpos dienos. Dėl to organizmui stinga saulės šviesos, žmogus tampa nervingesnis, kasa gamina mažiau hormono insulino, taigi atitinkamai didėja ir cukraus kiekis kraujyje. To rezultatas - žvėriškas apetitas, ypač vakarais. Noras numarinti kirminą tampa toks nenumaldomas, kad šaldytuvo durys varstomos net vidurnaktį.

Kaip su tuo kovoti? Daugiau laiko praleiskite gryname ore, ypač šviesiuoju paros metu. neatidėliokite pasivaikščiojimo dėl pabjurusio oro: net ir per lietų, sniegą ir debesis prasismelkia tam tikras kiekis ultravioletinių spindulių, kurių šiek tiek jūsų organizmui reikia kasdien! Taip pat vartokite daugiau produktų, kuriuose gausu vitaminų.

> Žiemos depresija. Atrodo, žiemą bloga nuotaika randasi iš niekur. Iš tikrųjų - ne visai taip. Čia galima kaltinti hormono serotonino stygių. Dar jis vadinamas laimės hormonu. Kai organizme serotonino daug - lengva prabusti ryte, kiekviena akimirka teikia džiaugsmo. Taip pat serotoninas padeda išlaikyti vidinę harmoniją, kelia darbingumą. Pajutus serotonino, o kartu ir vitamino D stygių, organizme įsijungia kompensacijos mechanizmas: norime daugiau angliavandenių ir riebalų. Taigi į lėkštę keliauja bandelės, spurgos, saldainiai, šokoladas, makaronai, plakta grietinėlė, sūris, dešros ir kiti produktai, kurie, kaip numanome, suteikia energijos ir kelia nuotaiką. Deja, trumpam. Nes žiemos valgiaraštis neretai net septynis kartus savo kaloringumu viršija vasaros.

Kaip su tuo kovoti? Stenkitės gaudyti džiugius momentus, rasti pasitenkinimą ir laimę įvairiose smulkmenose. Džiaukitės naujais pirkiniais, puikiu filmu, gera knyga, susitikimu su draugais - įvairiais būdais stenkitės pasikrauti teigiamų emocijų. Ir gerai apgalvokite savo valgiaraštį. Iš jo nereikia išbraukti angliavandenių ir riebalų, tačiau jie turėtų būti teisingi: angliavandeniai - iš pilnagrūdžių produktų, riebalai - omega-3 turintis maistas. Jums į naudą bus varškė, raudona ir balta žuvis, laukiniai ryžiai, saulėgrąžų sėklos, ankštinės daržovės, juoda duona, kalakutiena, vištiena, nerafinuotas alyvuogių aliejus.

> Žiemą ateina žiemos miegas. O jūs, atrodo, tampate meška, kurą tik ir traukia  užsikloti ir miegoti, miegoti. Kai lauke daug šalčio, organizme lėtėja medžiagų apykaita. Dėl to imame judėti mažiau, susisupame į rūbus ir stengiamės neatiduoti savo šilumos, mieliau tinginiaujame ar miegame nei imamės kokios nors aktyvios veiklos.

Kaip su tuo kovoti? Būtina palaikyti gyvybinį tonusą visomis įmanomomis priemonėmis: rytais sportuoti, apsilieti kontrastiniu dušu, išgerti stiprios arbatos, citrusinių vaisių sulčių. Daugiau judėkite: tiks ir slidės, ir pačiūžos, ir rogutės, ir paprasčiausiais pasivaikščiojimas gryname ore.

Dar viena išeitis - šiek tiek apgauti gamtą: rinkitės šilumą išsaugančius apatinius rūbus, ant kurių galėtumėte rengtis ne tokius storus viršutinius rūbus. Judėti taps lengviau ir nebus šalta, taigi organizmas ne taip stengsis taupyti kalorijų atsargas.

Medžiagų apykaitą puikiai spartina ir B grupės vitaminai, vitaminas C, geležis, jodas - šių medžiagų turėtų netrūkti jūsų kasdieniuose patiekaluose.

Grozioklubas.lt

Dalintis:

Komentarai (0)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.