Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Grožis

Kodėl auga svoris? 5 netikėtos priežastys

2014-01-23

Nesuprantu, kodėl man auga svoris? Aktyviai sportuoju, valgau tik sveiką maistą, neryju arkliškom porcijom, o svoris nemažėja. Girdėti skundai? O gal juos nuolat kartojate jūs pati? Metas sudėlioti taškus ant i: kas vis dėlto vyksta jūsų gyvenime, kad svoris ne didėja, o mažėja?

Kodėl auga svoris? 5 netikėtos priežastys

1. Medikamentai. Medikai nė nemirktelėję išvardytų aibę vaistų, nuo kurių gali augti svoris. Visų pirma tai - antidepresantai, kurie gali stimuliuoti apetitą. Antihistaminai gali paveikti jūsų miegą, o tai - irgi tiesus kelias į viršsvorį (žr. antrą punktą). Kiti vaistai, kurie gali daryti įtaką svoriui - medikamentai, skiriami gydant diabetą, migreną, aukštą kraujospūdį, taip pat steroidai, hormoniniai preparatai, kai kurie onkologinėms ligoms gydyti skiriami medikamentai. Be abejo, jei jau prisireikė vaistų - jų atsisakyti dėl svorio padidėjimo nevalia. Tačiau galima tokį jų šalutinį poveikį aptarti su gydytoju: galbūt vertėtų sumažinti vaistų dozes, o gal - subtiliau pakoreguoti mitybą?

2. Miegas. Miego stygius ir viršsvoris – glaudžiai susiję. Tai mokslininkai įrodė įvairiomis studijomis. Kodėl taip nutinka? Esama keleto priežasčių. Visų pirma, jei keliatės anksti, o gulatės vėlai, jūs paprasčiausiai turite daugiau laiko pajusti alkiui ir valgyti - tai akivaizdu. O kita, ne tokia akivaizdi priežastis - tai organizme vykstantys biocheminiai procesai. Miego metu išskiriantys hormonai grelinas ir leptinas turi įtakos dailioms kūno linijoms. Kai miego stinga, organizme išsiskiria mažiau leptino, todėl organizmas būna labiau linkęs kaupti riebalus, ir daugiau grelino, kuris stimuliuoja apetitą ir skatina persivalgyti.

3. Maistas po treniruotės. Atrodytų, visai sąžininga po intensyvios treniruotės palepinti save mėgstamu desertu. Juk treniruodamasi sudeginote pakankamai daug kalorijų, tiesa? Pasirodo, ne visai taip. Užkąsti po treniruotės – normalu. Tačiau dažniausiai pervertiname treniruotės metu sudegintų kalorijų kiekį. Tyrimais nustatyta, kad viršsvorio turinčios moterys, kurios pradeda sportuoti po 1-2 valandas per savaitę ir nesilaiko jokių dietų, keleto kilogramų atsikrato tik per 6 mėnesius. O moterys, kurios treniravosi daugiau (po 3 ir daugiau valandų per savaitę), nesulieknėjo tiek, kiek buvo tikėtasi. Apklausus eksperimente dalyvavusias savanores paaiškėjo, kad už išlietą prakaitą jos apdovanodavo save „prizais“, kurie turėdavo daugiau kalorijų nei jos sudegindavo per treniruotę.

4. Stresas. Gyvenime ne viskas klostosi taip, kaip norėtųsi. Todėl streso išvengti nepavyksta nė vienam. O patiriant stresą organizme padaugėja ir streso hormono – kortizono, kuris didina apetitą. Atsidūrus stresinėje situacijoje retas kuris puls skusti morkų ir pjaustyti jų šiaudeliais, kad galėtų tinkamai užkąsti. Rankos pačios tiesiais prie šokolado, ledų, traškučių. Šie produktai pasirenkami neatsitiktinai – juose yra riebiųjų rūgščių, kurios kelia nuotaiką. Deja, neilgam.

5. Hipotioreozė. Jūs galite nesuprasti priežasties, kodėl jaučiatės pavargusi ir vangi, jus kamuoja vidurių užkietėjimas, sudėtinga sukoncentruoti dėmesį, krenta kūno temperatūra. Visi šie reiškiniai gali signalizuoti apie skydliaukės veiklos sutrikimus. O skydliaukės veikla yra glaudžiai susijusi su medžiagų apykaitos procesais, taigi jos sutrikimai gali lemti ir svorio didėjimą. Hipotireoze moterys serga dažniau nei vyrai. Todėl jei greta svorio padidėjimo pajutote ir kitus simptomus – kreipkitės į endokrinologą.

Grozioklubas.lt

 

Dalintis:

Komentarai (0)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.