Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Grožis

Celiulitas, suglebęs pilvukas ir kitos bėdos

2011-05-04

Artėja vasara, o kartais vien nuo minties, kad prasidės maudynių sezonas ir reikės demonstruoti savo po žiemos pakitusias linijas, kūną nupurto šiurpas. Mūsų redakcija gauna nemažai laiškų su įvairiais Jus, mielos skaitytojos, dominančiais klausimais. Tad atsakant į populiariausius klausimus į pagalbą pasikvietėme sporto ir pramogų parkų „Impuls“ sporto dalies vadovą, sporto magistrą Valdemarą Kavaliauską.

Celiulitas, suglebęs pilvukas ir kitos bėdos

Klausimas. Dovilė 29 m., vadybininkė

Sveiki, jau praeitą vasarą pastebėjau, kad atsiranda celiulitas ir nors naudoju įvairius kremus ir kartais nueinu į specialius masažus, nelabai jis mažėja. Norėčiau paklausti kaip greičiau nusikratyti celiulito, kad vasarą galėčiau mėgautis gražia sėdmenų ir šlaunų oda?

Atsakymas: Miela Dovile, gaila tačiau celiulitas neaplenkia 85 - 98 % lytiškai subrendusių moterų. Šiuo metu dominuoja keturios pagrindinės celiulito atsiradimo hipotezės: specifinė, nuo lyties priklausanti, odos architektūra (celiulitas būdingas daugumai moterų ir nedaugeliui vyrų), jungiamojo audinio pakitimai (tinklelio prilaikančio riebalines ląsteles), kraujagyslių pakitimai, uždegiminis faktorius. Na o prevenciją arba gydymą galima taip pat suskirstyti į pagrindines penkias kryptis: riebalinio audinio kiekį mažinantys metodai, fiziniai ir mechaniniai metodai, medikamentinės priemonės, lazeris, ultragarso bangų terapija. Visgi reikia pažymėti, kad nėra išrasto tikrai veiksmingo celiulito gydymo (šalinimo) būdo. Tačiau įtakoti patį celiulitą ir jo daromą vizualinį poveikį neliečiant medikamentinių būdų kažkiek įmanoma. Tai padės fizinis aktyvumas, teisinga, subalansuota mityba. Pats, celiulitas nėra kažkokia nepagydoma liga ir pagrinde priklauso nuo moteriškų hormonų – estrogenų kiekio moters organizme. Todėl ir atsiranda arba ima matytis (kauptis) tada kai mergina tampa moterimi (lytiškai subręsta). Taigi pakoregavus gyvenimo įpročius dalinai atsikratyti vizualinio celiulito, arba išlyginti, suskaidyti poodinį riebalinį audinį yra įmanoma. Mano patarimas – 3 – 5 kartai per savaitę fizinio aktyvumo, mitybos įpročių pakoregavimas (po nedaug, dažnai ir ne vėliau 19 val.), galimi papildomi vakuminiai arba ultragarsiniai masažai  bei vandens procedūros (karšto- šalto vandens kontrastai kraujotakos, kapiliarizacijos suaktyvinimui). Visos šios priemonės komplekse gali padėti moterims pagražinti tam tikras kūno vietas. Apibendrinant reikia pažymėti, kad nėra moksliškai pagrįstų, veiksmingų celiulito gydymo būdų, kaip nėra aiški ir celiulito atsiradimo teorija, neatmetant galimybės, kad celiulitas yra normali būklė moteriai (estrogenų poveikyje jungiamasis audinys tampa elastingesnis ir plastiškesnis – tai reikalinga gimdymui, todėl riebalinės ląstelės ir prasiveržia pro jungiamojo audinio tinklelį). Sėkmės!

Klausimas. Asta 45 m., namų šeimininkė

Norėčiau užduoti klausimą, kuris vargina ne tik mane, bet ir daugelį mano draugių. Kuo toliau tuo labiau mes silpstame, nesinori laikytis alinančių dietų, būti nuolatos susierzinus, valgyti ne tai, ką valgo vyras ir šeima, o graužti džiūvėsius. Nepaisant to, vis tiek norisi gražiai atrodyti. Kaip to pasiekti, gal yra kokios specialios, nepasakyčiau, kad stebuklingos, bet veiksmingos „lengvai įgyvendinamos dietos“.

Atsakymas: Labas Asta, tikriausia nėra tiesioginio atsakymo į Tavo klausimą, jei būtų stebuklinga dieta - tai visi žmonės vaikščiotų liekni, gražūs ir laimingi, deja... Mes sulaukiame daug panašaus amžiaus lankytojų, kurios pavargusios nuo buitinių rūpesčių ateina sportuoti pasiryžusios atsikratyti kelių kilogramų ir į sportą žiūrinčios kaip į darbą. Pagrindinė jų galvose besisukanti mintis: „Gerai pakentėsiu pora mėnesių, numesiu kelis kilogramus ir toliau grįšiu prie savo darbų“, o rezultatas – keli mėnesiai prasitęsia iki metų ir jais nesibaigia, nes sportas tai ne darbas – tai malonumas! Pradžioje teisingai suvokiantis sveikatingumo procesus treneris turi pasiūlyti tinkamą įvadinį krūvį (2 – 3 mėn.). Be abejo šioje programoje turi būti kompleksinis priėjimas prie visų galimų fizinio aktyvumo formų: pasivaikščiojimas gryname ore, įvairių krypčių grupiniai užsiėmimai. Pradžiai gal relaksacinės ir giluminių raumenų grupių (pilates, joga, kalanetika, ,,Fit ball“ ir t.t.), vėliau po truputį funkciniai (,,Salės dviračiai“ - žemo ir vidutinio intensyvumo treniruotės, kūno dizaino treniruotės ir t.t.) užsiėmimai. Kai fizinės savybės pagerėja, tai krūvį palaipsniui galima intensyvinti, bet pradžioje reikalinga pasiekti tinkamo krūvio ir jo trukmės santykį, o tik po to kelti.Sustiprėjus organizmui, atsikračius viršsvorio daugėja ir energijos kasdieniniams darbams atlikti, gerėja nuotaika, santykiai su aplinkiniais – juk sveikame kūne sveika siela! O kur dar visos pirtys, vandens procedūros – nepavadinčiau to niekaip kitaip, kaip relaksacinėmis ir išvalomosiomis procedūromis (atsipalaiduoja CNS, raumenynas, ŠKS, išsivalo toksinai, šlakai). Noriu palinkėti tau ir tavo draugėms kooperuotis, ateiti pasportuoti, pasilepinti ir pamatyti realią naudą. Sėkmės!

Klausimas. Rimantė 20 m., studentė

Labai noriu sportuoti, tačiau mano krūtinė labai maža. Mane kamuoja šiokia tokia baimė, kad ji dar labiau sumažės. Be to, turiu šiek tiek problemų su nugara, todėl norėčiau sužinoti, ar treniruokliai nepadarys meškos paslaugos ir nebus dar blogiau mano nugarytei. Ačiū už atsakymą.

Atsakymas: Rimante, pirmiausia noriu Tave pasveikinti, kad galvoji apie sportą ir nuraminti, kad sportas nepakenks nei Tavo krūtinei nei nugarai, tiesiog sudarant individualią programą reikia į tai atkreipti dėmesį. Sveikatingumo treneris turėtų susirinkti iš Tavęs pirminius duomenis (sveikatos anketa, bent 15 klausimų), testai (esamos fizinės būklės nustatymas), o tik po to tinkami krūviai ir pratimai. Taip pat, Tavo nugarai gali padėti įvairios mankštos baseine (,,Aqua“ aerobika), plaukimas. Klube dirbantys treneriai, pakankamai kvalifikuoti, todėl gali išmokyti taisyklingai plaukti, kad sustiprėtų nugaros raumenys ir pati geriau bei saugiau jaustumeisi vandenyje. Galima pasirinkti ir grupinius užsiėmimus, kurie pagrįsti giluminių raumenų grupių, kvėpavimo akcentavimui. Tai ir Joga, ir įvairios  ,,Pusiausvyros – Balanso“ pakraipos makštos su kamuoliais, nelygiomis platformomis ir papildomomis priemonėmis. Taip pat ,,Pilates“, ,,Kalanetika“. Jose lėtai atliekamų pratimų pagalba išmoksi suderinti raumenų darbo kontrolę, kvėpavimą, dėmesį. Per kurį laiką pajausi kūną kitaip. Metodikų yra daug, tačiau svarbu jas žinoti ir surasti tinkamą kompetentingą specialistą. Didesniuose klubuose yra tikimybės jų rasti daugiau, nes jiems yra keliami tam tikri trenerių atrankos standartai, aukštesni reikalavimai kvalifikacijai.

Klausimas. Olga 32 m.

Laba diena, norėčiau pasidalinti viena savo baime, kuri gal ir atrodys juokinga, bet net neabejoju, kad daugelis su ja susiduria: gyvenu Kaune, kur ypač vertinama išvaizda, be to, darbe nuolat reikia būti pasitempusiai ir gerai atrodyti. Visada norėjau pabandyti pradėti sportuoti ir derinti treniruoklius su trenerių vedamais užsiėmimais, tačiau niekaip nepasiryžtu užsirašyti į tokias treniruotes, nes bijau, kad nuėjus į treniruotę ten jau visos moterys ir merginos pažinos viena kitą bei mokės visus treniruotės žingsnelius, o aš net nežinosiu nuo ko pradėt. Ką patartumėte? Labai nenoriu apsijuokti savo nemokšiškumu.

Atsakymas: Sunkiausia yra nugalėti save, bet stiprūs žmonės tai sugeba. Ir Turi prisiminti, kad visada ir visiems būna pirmas žingsnis. Paprasčiausiai pradėk nuo paprastesnių, lengvesnių užsiėmimų. Kai apsiprasi tada bandyk save sudėtingesniuose. Kiekviename klube yra intro arba įvadinės treniruotės, pasidomėk apie jas pas ten dirbančius trenerius, no kai ateisi į užsiėmimą, tai visada prisistatyk treneriui ir pasakyk, kad esi naujokė. Nemanau, kad treneriai norės Tave prarasti kaip klientą. Tikrai ne, o tai reiškia kad  gausi daugiau dėmesio. Sunkios ir nedrąsios būna tiktai kelios savaitės. Po to jausiesi tikrai kitaip. Kita alternatyva, pasikviesk draugę, o jeigu nepavyks, tai susirask jų vietoje. Juk visi ateina ir turi vieną tikslą. Vadinasi esi bendraminčių kompanijoje.

Klausimas. Angelė 30 m.

Nesu stora, bet suglebusi ir fiziškai labai silpna. Nuo kokių treniruočių man reikėtų pradėti sportuoti?

Atsakymas: pradėk nuo įpročių formavimo. Kai susiformuosi poreikį judėjimui, tada ir suvoksi, kokia judesio forma Tau labiausiai tinka. Pradėk nuo aktyvaus ir truputį greitesnio, nei esi įpratusi, ėjimo arba pasivaikščiojimo su lazdomis ,,Nordic Wallking“, plaukimo baseine, dviračio minimo, ar ,,Kardio“ krūvio, (beveik visi treniruoklių salėje esantys ,,Kardio“ treniruokliai išskyrus ,,Steperį“, ,,Wave“, trenerių paklausi - tikrai parodys). Taip pat tiks pratimų kompleksai namuose. Bet turi pasirinkti tą patį laiką ir būtinai jį skirti mankštai arba aktyviai veiklai. Gali vienomis dienomis daryti pratimus, kitomis mankštas. Palengvins šį procesą veiklų įvairovė. Tačiau atmink, kad svarbiausia sistemingumas. Pradėk nuo trijų kartų per savaitę po 40 – 60 min. Vėliau gali prailginti laiką iki 1,5 val. Tada kai pradės patikti, tai galėsi papildomai įvesti dar vieną ar kelias treniruotes, arba tai su kuo susitvarkai nesunkiai kažkiek pasunkinsi.


Valdemaras Kavaliauskas, naujas Grožio klubo konsultantas.

Nuo šiol ČIA galite jam užduoti visus su sportavimu susijusius klausimus (ten pat rasite ir atsakymus).

Dalintis:

Komentarai (1)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*
* puikiai  2011-05-04
geri patarimai :)

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.