Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Grožis

Efektyviausia dieta: ar tokia egzistuoja?

2012-03-28

Delčios, Vaikulės, ryžių, kefyro, Viduržemio jūros regiono, kopūstų, japoniška, greipfrutų, pagal kraujo grupę – dietų pavadinimų pastaruoju metu girdime pačių įvairiausių. O kuri jų pati efektyviausia?

Efektyviausia dieta: ar tokia egzistuoja?

Panašus klausimas kiekvieną pavasarį pradėjus šilti orams neduoda ramybės didžiajai daliai moterų – kiekvienai norisi atrodyti gražiai, grakščiai, lieknesnei. 

Dietologijos klinikos „Dietos sistema“ gydytoja dietologė Kristina Jasmontienė

 -Nėra vienos universalios dietos, kuri tiktų absoliučiai visiems. Mesdami svorį žmonės dažniausiai vadovaujasi draugų ar kaimynų patirtimi, išbando įvairiausius internete perskaitytus patarimus. Ir tik tuomet, kai kas nors nepasiseka, pradeda ieškoti kaltų. O kaltininkais derėtų laikyti elementarių žinių stoką, taip pat norą sulieknėti kaip įmanoma greičiau, vengimą didinti fizinį aktyvumą. Nusprendus lieknėti, pirmiausia būtina susirinkti kuo daugiau informacijos – geriausia pasikonsultuoti su specialistu, reikalui esant atlikti vienokius ar kitokius organizmo tyrimus. Taip pat derėtų atminti, kad vien pakoreguota mityba, ar vien sportas atsikratyti tiek svorio, kiek norima, tikrai nepadės. Būtina derinti ir viena, ir kita. Galutiniams rezultatams nemažai įtakos, žinoma, turi ir užsispyrimas, valios tvirtumas, motyvacija, kantrybė. Norint tik šiek tiek pakoreguoti kūno linijas, nesiekiant radikaliai pasikeisti, specialių dietų laikytis tikrai nereikia, tačiau mitybą pakoreguoti visgi vertėtų. Tai daryti rekomenduotina pamažu, kad organizmas spėtų persiorientuoti, priprasti prie pokyčių. Netinkami produktai – riebūs, sunkiai virškinami, kaloringi, saldūs patiekalai. Vietoj jų patartina rinktis daržoves, vaisius, įvairias kruopas, liesą mėsą, žuvį, augalinės kilmės riebalus. Kartu vertėtų po truputį mažinti porcijas, stengtis valgyti reguliariai, kasdien panašiu metu, nepamiršti gerti pakankamai vandens. Tarp valgymų patariama užkandžiauti, jei intervalas tarp maitinimosi yra didesnis nei 3-4 val. Jei siekiama sulieknėti, per parą suvalgomų kalorijų skaičių reikėtų sumažinti maždaug 500.

Mažų kainų vaistinių tinklo „Camelia“ vaistininkė Jūratė Cijunaitienė:

- Kai kurios, suliesėti nusprendusios moterys, itin domisi lieknėjimui skirtais preparatais. Pastaruosius, anot vaistininkės, derėtų suskirstyti į kelias grupes. Vieni preparatai „suriša“ riebalus. Jie sudaryti iš nevirškinamų polimerų, kurie virškinimo trakte išbrinksta ir sugeria didelę dalį riebalų, taip sumažindami jų pasisavinimą. Tokie papildai labiausiai tinka tiems žmonėms, kurie nenori laikytis drastiškų ir alinančių dietų, svorį pageidauja mesti palengva, subalansavę mitybą. Preparatai, padedantys sumažinti riebalinio audinio masę ir padidinti raumenų masę, yra veiksmingi tik itin daug sportuojant. Šiai grupei priklausytų konjuguota linolio rūgštis (gerai žinoma kaip CLA), chromas, karnitinas. Dalis moterų yra itin pamėgusios obuolių sidrą. Jis apetitą slopina ne veikdamas centrinę nervų sistemą, o dalyvaudamas gliukozės apykaitoje. Populiarūs yra ir specialių vaistažolių preparatai – tai dažniausiai keleto augalinių ekstraktų deriniai. Jų sudėtyje neretai būna ir žolių, kurios laisvina vidurius ar skatina šlapimo išsiskyrimą, tad svoris mažėja, bet tik dėl to, kad netenkama skysčių. Alergiškiems asmenims vaistažoles vartoti reikėtų atsargiau. Derėtų nepamiršti ir centrinę nervų sistemą veikiančių bei apetitą slopinančių preparatų. Daugelis jų pasižymi dideliu svorį mažinančiu poveikiu, tačiau dėl šalutinių reiškinių (burnos džiūvimas, širdies ritmo sutrikimas, nemiga ir pan.) yra uždrausti vartoti. Jei nuspręsite svorį mesti į pagalbą pasitelkus kokią nors lieknėjimui skirtą priemonę, pirmiausia reikėtų pasitarti su specialistu – tik tokiu atveju bus išvengta žalos organizmui. 

Dalintis:

Komentarai (0)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*

 

 

Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.