Tapkime Facebook draugėmis!
Pažadame konkursus, naudingus grožio ir mados patarimus, stiliaus idėjas ;)
Titulinis Grožis Dietos Dieta be gliutenų

Dieta be gliutenų

2012-09-24

Daktaras Frankas Lipmanas mano, kad odos švarumas ir sveikata priklauso ne tik nuo išorinių produktų. Mityba ir gyvenimo būdas taip pat turi įtakos odai. Dieta be gliutenų – tai jo išradimas.

Dieta be gliutenų

Kas yra gliutenas ir kaip jis gali pakenkti?

Daktaras Franka Lipmanas mano, kad gliutenas mūsų odai yra kenksmingesnis nei cukrus ar apdirbti produktai. Gliutenas, arba paprastai glitimas, daktaro nuomone iššaukia odos sudirgimus, naudoja organizmo jėgas. Kai kurie žmonės mano, kad glitimas jiems nekenkia. Tačiau ar taip yra iš tiesų, įsitikinti galima tik tuomet, jei iš maisto raciono jį išbrauktumėte.

Taigi, kas yra gliutenas?

Tai yra gliadino ir gliutenino, baltymų, esančių grūduose, rugiuose, miežiuose masė. Gliuteno įtaka gali būti net ir dramatiška: jis silpnina imuninę sistemą ir daro neigiamą įtaką chroniškiems susirgimams.

Pašalinti gliuteną iš organizmo pavyksta beveik visiems per keletą savaičių. Kodėl tai reikėtų daryti? Šį baltymą yra sudėtinga virškinti, jo perdirbimui organizmas naudoja labai daug jėgos ir energijos. Jei laikinai išėmus gliuteną iš maisto raciono, tuomet kepenys, virškinamasis traktas ir imuninė sistema pailsi bei atsistato, o rezultatas – organizmo pasveikimas ir negalavimų dingimas.

Iš pradžių nėra taip lengva, ypač tiems, kurie yra pripratę prie duonos. Diskomforto, neprivalgymo jausmas juntamas keletą dienų.

Kur yra gliutenas?

Grūdinėse kultūrose, tokiose kaip rugiai, kviečiai, miežiai, kuskusas, krachmolas, manai, avižos, o taip pat salykle. Laikantis šios dietos, reikės viso to atsisakyti.

Kuo pakeisti?

Rudieji ryžiai, grikiai, soros, kukurūzai arba bulvės. Dietos metu nepamirškite skaityti produktų etiketes, kadangi gliuteno galite rasti ne tik grūdiniuose produktuose. Pavyzdžiui, miltuose, krekeriuose, džiūvėsiuose, makaronuose, tortuose, dešroje, netgi kotletuose. Glitimas gali būti ir padažuose (kur yra miltai), sojos padaže, alaus mielėse.

Dieta be gliutenų

Taigi, jei nusprendėte sekti daktaro Lipmano patarimais. Nebijokite, kad jūsų mityba taps skurdi: jums negalima bus valgyti gliuteno, o tai reiškia, kad negalima bus valgyti košių. Štai grūdai be gliuteno: grikiai, kvinoja, ryžiai, soros.

Galima valgyti ir avižas, jei esate įsitikinę, kad jos yra organiškos, natūralios. Esmė ta, kad avižose yra glitimo, tačiau nėra vienos sudedamosios dalies – gliadino baltymo. Šį baltymą labai sunku virškinti.

Vis dėl to daugiau dėmesio reiktų skirti ne grūdinėms kultūroms, o kitiems produktams. Tarkim, yra netgi vaistų, vitaminų kompleksų, kuriuose yra gliuteno, kaip surišamojo elemento.

Imuninė sistema reaguoja į gliuteną kaip į svetimkūnį. Dauguma žmonių turi problemų virškinant glitimą. Rezultatas – staigus imuninės sistemos blogėjimas. Tai atsiliepia visam organizmui, sustiprėja chroniški negalavimai, atsiranda neaiški sveikatos būsena. Todėl jei turite bet kokį chronišką susirgimą, atkreipkite dėmesį būtent į gliuteno vartojimą.

Natūralu, kad kyla klausimas dėl to, kad anksčiau žmonės viską valgydavo su duona ir neturėdavo tokių problemų. Kodėl taip atsitinka? Esmė ta, kad šiuolaikiniai grūdai stipriai skiriasi nuo tų, kuriuos valgydavo mūsų protėviai. Dabartinėse rūšyse yra didelis glitimo kiekis, glitimo reikia, kad duona būtų puresnė, baltesnė, greičiau iškiltų. Be to, anksčiau rugiai būdavo maišomi su pupomis, riešutais, kitais grūdais, o balti miltai atsirado tik prieš 200 metų.

Kokių rezultatų galite tikėtis?

Efektas yra akivaizdus iš karto – lygiai toks pats, jei jūs atsisakytumėte visiškai cukraus. Kitas privalumas – palengvėja maisto virškinimas. Trečias – pasijusite energingesni. Vienas iš akivaizdžių rezultatų – odos pagėrėjimas: neliks spuogų, spuogelių ir kitų sudirgimų.

Pagrindiniai produktai, kurie yra tinkami jaunai odai ir kuriuos mini pats daktaras Lipmanas: avokadas, kopūstai, graikiški riešutai, lašiša, mėlynės. Odai labai reikia žuvies riebalų, akcentuoja daktaras.

Beje, daktaras Lipmanas abejoja maisto racione ir pieno vartojimo nauda, kadangi pieno produktai taip pat skatina spuogų atsiradimą, todėl dietos metu jų geriau taip pat nevartoti.

Kodėl verta pabandyti?

Jei jus kankina virškinimo problemos, autoimuninės problemos (skydliaukės ligos, cukrinis diabetas ir pan.), neurologiniai susirgimai (migrena, depresija), jūs tikrai pajusite skirtumą, iš savo mitybos raciono išmesdami gliuteną.

Štai simptomai, kurie jums pasakys, jog reikia laikytis šios dietos:

- nuovargis, skausmai;

- svorio netekimas arba staigus antsvoris;

- pykinimas, dujų kaupimasis, pilvo spazmai, virškinimo sutrikimai;

- galūnių tirpimas, depresija;

- bėrimai;

- nevaisingumas, ankstyvas klimaksas.

Tačiau pats paprasčiausias būdas įsitikinti, ar jūs netoleruojate glitimo – tai dietos be glitimo vartojimas. Pašalinkite visiškai gliuteną iš savo raciono 2-4 savaitėms ir pasižiūrėkite savijautą. Tada vėl įveskite šį produktą, ir palyginkite, kas pasikeitė. Daktaro Lipmano patirtis teigia, kad trys iš keturių pacientų kentėdavo būtent dėl glitimo vartojimo.

Grozioklubas.lt

Dalintis:

Komentarai (0)

  • Jūsų vardas*
  • Jūsų komentaras*
Sprendimas: UAB Interprekyba
© 2013 Grozioklubas.lt.